musicis-mylife

Alla inlägg under juni 2012

Av jennifer sötatse - 30 juni 2012 14:32

Ja igår kom jag hem ganska sen jag har ju liksom vart på läger o på grönan.

 

I måndags vaknade jag upp halv 5, gjorde mej iårdning o åkte me pappa o hans tjej till t centralen i stockholm,

jag gick in i centralen o skulle till gate 19 men i alla fall jag gick upp dit o väntade på att få gå på bussen, när jag kom dit stog de massor me folk där me sin pacning jag bah vafan e dehär ska jag verkligen åka?  men jag åkte me i alla fall, jag gick på bussen o satte mej o jag hade en tom plats brevid mej tills vi skulle göra nån aktivitet på bussen,

aktiviteten gick ut på att man skulle få 3 varsinna kort o läsa upp sen skulle den andra personen fortsätta men i alla fall så satte sej Clara bervid mej o vi körde de där me varandra jag kände direkt att jag hade fått kontakt me henne sen va jag me henne resten av dagen fast jag lärde ju känna flera när vi va på själva lägret:D

vi gick av bussen o in i matsalen för att ledarna skulle presentera sej sen fick vi alla en egen t-shirt som de stog ''Våga vara dig själv'' :D

 

Då lärde jag känna Elin o Louise <3 sen skulle vi ner till huset o kolla efter våra rum o jag fick dela rum me, Elin, Molly o Erica o de va riktigt kul att dela rum me dom, efter en stund skulle vi tillbaka till matsalen för att köra några aktiviteter o de va roliga aktiviteter, en av dom skulle man räkna procent som jag suger på men mitt lag vann inte.

sen hade ledarna fixat olika mat grupper som skulle hjälpa till o laga mat o jag fick laga mat me, Clara, Tova o Hanna o vi lagade Tacos :D

dagen efter  vaknade vi upp o då fyllde Tova år, så vi firade henne på dagen o så. 

jag kommer inte ihåg exakt vilken dag de va men vi körde nån slags Americanskt.

I onsdags hade vi oxo en dag full me aktiviteter vi va typ indelade i 3 olika grupper o alla skulle, göra varsinna gips figurer (lägger upp bild sen) olika tävlingar o till sist skulle man typ göra ett träningspass me typ styrke o lite kick boxing, de va kul men absolut inte min grej haha de enda som va min grej de va o göra lite övningar så man får träningsverk.

På kvällen kollade vi på film (cops) den e ganska tråkig men vi skulle kolla på den för att på dagen efter skulle en karraktär från filmen komma o hälsa på o de va ju såklart Eva Röse(bild kommer), skit snäll person o en skit söt son :D Dom 2 första dagarna regnade de o dom sista dagarna va de jätte fint väder, vi va typ på stranden ganska ofta o de va riktigt nice, men de va en dag som man fick välja va man ville göra om man ville måla manga eller bada eller nått annat, jag tog bada så jag, hanna o clara valde att gå ner till stranden me gitarren o hannas ipad så vi kunde sjunga o spela lite o de va kul, efter ett tag så kom de fram en kille till oss som va typ 19 o sa att vi va bra osv, han spelade lite på gitarren men han försökte typ flörta me mej, sen sa jag till dom andra att jag ville doppa fötterna o då gjorde jag de men lucas o några till va ju i vattnet o så klart ska dom ju skvätta vatten när man liksom har en vit tröja på sen e inte de lite typiskt ? :D

men sen sista dagen/kvällen så va vi typ i skogen o körde 5 kamp o vårat lag vann ju såklart :P 

sen gick vi typ in längre i skogen för att komma fram till ett ställe där man kan grilla o så, vi år hamburgare, men vi ville ju bada så vi skulle gå till vattnet men nackdelen me att ta sej fram va ju att, de va as mycket stenar s¨å man kunde ju ramla o så ihjäl sej o de va torkat sjögräs o brännässlor så jag fick hjälp av lucas att ta mej fram, TACK Lucas annars hade jag kanske dött haha ne men ahaha.

Vi körde musik tävling o såklar så körde vi tjejerna mot killarna o gissa vilka som vann jo, tjejerna för tjejerna e ju mycket bättre på sånt än va killar e, har jag inte rätt *?:D

vi gick tillbaka hem, men när vi gick dit, jag o Erica e ju så jävla kittliga så vi var ju rädda att dom skulle komma fram o kittla oss o vissa gjorde de som tex lucas han såg ut som en kanin haha :D

sen sista dagen(igår)   städade vi huset o så, Typ nästan alla kallade men för taggboll för jag har ju piercing o de e en tagg jag har i läppen men de kommer alltif finnas där som ett minne haha:)

dom grillade korv o majskolv o de va gott me majs, jag äter ju inte korv vi satt vid ett bort men några från lägret som hade lärt känna så som Ida, Corre, Erica, Clara, Lucas o några till da, sen e de ju vissa killar som håler på o taffsar men jag brydde mej inte så jätte mycket egentligen till skillnad ifrån va jag brukar göra :D

 

Bussen kom o vi gick på, menans vi åkte buss så sjöng jag o Elin H på lägerlåten som vi hade gjort, melodoin va Eric saades Låt (Manboy) de va bra.

sen gick vi av bussen o de va då de kom, jag bröt ihop o de va de sjukaste jag vart me om har aldrig blivit så ledsen som jag blev igår av att man måste säga hejdå av alla, o de va typ de värsta jag vart me om, tårarna bara rann o rann jag kunde inte sluta, jag kramade alla som va kvar, o alltså jag kommer sakna varenda lilla kotte eller jag saknar dom redan me i alla fall. ÄLSKAR er o saknar er enormt mycket, puss:D<33 hoppas de blir en återträff  o att man får gå på lägret nästa år, lägret e verkligen nått som jag rekomendrar.

 

Aja nu har jag berättat min långa historia o ska lägga upp lite bilder hade jag tängt :D

 

                   

 

Av jennifer sötatse - 18 juni 2012 12:07

Idag e de ju dax för mej o köra moppe på körskolan o jag ska göra en sånhär ''Manöverkörning'' 

o jag e lite nervös men hoppas de går bra.


Jag va ju på rix fm festival i lördags o dom som spelade va: Erik hassle, Amanda fondell, David lindgren, Broken door, Eric saade o till sist Paneoz o de va grymt, jag filmade alla men orkar inte ladda upp alla filmer så ni får se en video me panetoz helt enkelt.

 men de va allt för mej idag jag skriver nog kanske mera sen hur de gick på körningen o så när jag kommer hem o de e ungefär vid 6 jag slutar där.


Panetoz


 

Av jennifer sötatse - 14 juni 2012 15:20

Ni vet den där filmen jag skrev om förutom som e verklighets baserad? jag tänkte nu lägga upp en video nu som Bethany blir intervjuad i o även hon som spelar Bethany i filmen.

I denhär videon berättar hon sin story själv o hur de va o allt möjligt.

Av jennifer sötatse - 14 juni 2012 12:10

Anledningen till att jag inte bloggade nått igår va att jag hade inge internet o jag sov typ hela dan.


Men jag hade i alla fall jätta roligt på grönan jag åkte inte så mycket till skillad från va jag brukar göra när jag e där menmen.

Men de e i alla fall skit skönt me sommarlov o om typ två veckor e de läger för mej o veckan efter de ska jag campa me familjen o så :D


Jag har i alla fall tänkt att ha riktigt roligt i sommar o sola om de blir fint väder nån gång,

nu i helgen ska jag ju in till sala på teori så jag kan ta moppe kortet o de e från lördag-måndag mellan 08:00-12:00

så de blir bara att gå upp tidigt, men efter teorin på lördag ska jag först till gymmet har jag bestämt

sen e de bara åka hem o duscha o göra sej klar inför rix fm festival :D


Igår dagen gick ut på att jag typ sov hela dan men jag kom ju typ hem halv ett på natten i tisdags så jag va ju lagom trött.

Men sen senare på kvällen kollade jag i alla fall på en film som heter ''Soul surfer'' den e verklighets baserad, men i alla fall den handlar om en tjej som heter ''Bethany'' som älskar att surfa o en dag när hon e ute me sin bästa vän o hennes familj på havet, så ligger dom på surfbrädorna o pratar o så helt plötsligt dyker de en haj upp mitt från ingen stans o biter av henne armen o en liten bit av brädan, men i mesta dels av filmen så försöker hon klura ut hur hon ska kunna surfa me en arm o hon vann en tävling innan hon blev av me armen o hon vart kvalificerad till en större tävling eller hur man säger de, men hon vann inte den.

Jag tycker att den filmen e riktigt värd att se, jag tyckte att den va super bra så den skulle jag rekomendera till dom som inte har sett den, hon e duktig som kämpar o hade hon inte varit sådär lugn som hon va så skulle hon inte ha överlevft. 


Men i alla fall nu ska jag lägga upp lite bilder från skolavslutningen o lite från grönan :D <3


 


 


            

Av jennifer sötatse - 12 juni 2012 14:07

Idag hade vi skolavslutning o fyfan va skönt de ska bli me sommar lov,

fast de va inte så roligt att tåga upp till kyrkan när de typ nästan spö regnade så mina skor vart helt genomblöta, kul....NOT.

Idag ska jag ju till grönan så ska snart ner till gården o sen klockan 3 åker bussen mot grönan o jag ska ha skit kul har jag bestämt mej för, jag hade tänkt o prova på spökhuset men jag e inte helt säker så nån av mina kompisar kommer få dra in mej om dom vill ha in mej haha, men jag e ju så fruktansvärt lättskrämd o de e inte roligt.


Men menans jag e på grönan så kommer jag självklart o ta bilder så jag kommer antingen ikväll när jag kommer hem eller imorn lägga upp bilder från både grönan o skolavslutningen.


De känns helt sjukt att de har gått ett helt år o nu har man gått ut 8:an o börjar 9:an till höst, men som sagt de e helt sjukt o jag har en känsla av att 9:an kommer bli rätt tuff så jag får väl ge gärnet om jag fortfarande inte e lika skoltrött som jag e nu men om inte annat får jag väl satsa på betygen helt enkelt så jag kommer in på den linjen jag vill.

Jag hade tänkt mej en estetisk linje kanske, musik eller nått liknande e ju de som jag helt enkelt vill hålla på me eller typ fotografera :D

Idag när jag kom hem efter skolavslutningen fortsatte jag att städa mitt rum för vi har ju visning på huset klockan 17:30 till 18:00 så de har vart mycket att plocka reda på menmen,


Ne men nu måste jag dra, bye :D

 

Av jennifer sötatse - 10 juni 2012 17:04

Idag vaknade jag ungefär halv 8 för att pappa skulle hämta mej hos mamma i morse, han ville att jag skulle komma hem ganska tidigt för vi ska ju sälja vårt hus o har visning på tisdag så man måste städa för fullt o jag e helt slut.


Imorn hoppas jag på att få åka in till uppsala för pappa för måste köpa ett par byxor eller flera så jag har :)

Då blire nog New Yorker som jag handlar på, jag venne varför men de har på nått sätt blivit min favo butik av alla, kanske en anledning e för att dom har SKIT snygga kläder enligt mitt tycke.

Jag har sett ett par legings där som e typ (USA) jag o mitt USA älskar de :))<3


Nu e de bara två dagar kvar i skolan, fyfan va skönt o på tisdag ska jag till grönan som ni kanske redan vet,

ska ju dit me gården:) de ska typ va nån kändis där samma dag men de e ingen som jag känner igen haha:))


Ne men nu ska jag dra, ska snart äta så jag bara kanske gör inlägg sen om jag orkar som sagt för ibland tappar man faktiskt lusten o blogga för att man kanske ibland inte har nått att skriva om så.

men men bye :)<3

 


   

Av jennifer sötatse - 9 juni 2012 22:58

Jag har inte skrivit på skit länge nu i know har bara inte haft så tillräckligt lust att blogga.Ja dom senaste veckorna har jag typ inte gjort så mycket kanske varit me kompisar hit i dit.Idag va jag in till Uppsala i shoppade lite saker o tyvärr kan jag inte lägga upp bilder från denna mobil jag bloggar ifrån, hoppas de går bra i alla fall ?!Jag shoppade i alla fall ett par USA shorts, skor o bikini överdel som e skit snygg allt gick på nått me 527 tror jag de va:)Sen på hm köpte jag ett par strumpbyxor till skolavslutningen sen vart de en svart väska som jag bara älskar :)Jo på tisdag e de skolavslutning fett skönt, sen samma dag ska jag me till grönan me gården o jag ska ha riktigt roligt :)Sen i sommar så ska jag gå på läger, campa i orsa i träna de e va jag hade tänkt i alla fall o självklart så ska jag ju sola o bada, mitt mål i sommar e att jag ska gå ner i vikt i bli brun :)Ne men nu har jag Inge mer att skriva så ni får ha de så bra:)

Presentation


Är en tjej med väldigt stort intresse inom musik och har sökt en sån linje i gymnasiet. Jag älskar att ha kul med kompisar. Kompisar är ju självklart ett av mina andra intressen och såklart shoppa och killar. så då vet ni det :D

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

tycker du om o läsa min blogg ?
 Ja
 Ne

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards